https://www.youtube.com/watch?v=bLaE4XQulIs&feature=youtu.be
Un dels temes tractats ha estat el de la telemedicina i totes les eines desplegades durant la pandèmia covid, moltes d'elles ja existien abans, però durant 2020 van ser les protagonista en moltes de les consultes d'Atenció Primària i també hospitalària.
La eConsula se convirtió en la solución exprés durante la pandemia #covid Ahora tocaría poner un poquito de orden...#mHealthBCNConference#ehealth #digitalhealth #appsdesalud #iSYScore #catalogodeapps #mhealth pic.twitter.com/kQg4kg1a4h
— jordi MESTRES LUCERO 😷🦠 (@jmestreslucero) February 25, 2021
En aquest sentit molts som els que pensem que la eConsulta és una eina fonamental i que ha vingut per quedar-se, sens dubte, però ha de tornar-se a orientar per aportar valor i no ser un element de saturació a les agendes dels professionals, podeu llegir el fil que es va generar al respecte a twitter
- Algunes causes que comporten saturació pel que fa a l'ús de les eConsultas:
- No existeix "manual d'instruccions" per a l'usuari, és a dir, els pacients poden utilitzar la eConsulta per a qualsevol tipus de consulta, sigui urgent o no, sigui burocràtica o sanitària, etc.
- No hi ha filtre en la quantitat de eConsultas que es poden realitzar, 1, 2, 10 eConsultas en un dia, en una setmana...
- Es creen falses expectatives de resposta als pacients, assignant dia i hora a la resposta de la eConsulta.
- La interfície de la eConsulta sol no tenir tots els elements necessaris per a ser resolutiva, cal entrar i sortir de la plataforma per poder consultar la història del pacient, per posar un exemple.
- És possible que la eConsulta, en lloc de substituir tipus de visita, ha fet sumar visites a les formes tradicionals de consulta, de manera que en certa manera poden contribuir també a la saturació de l'agenda del professional.
- Algunes idees per intentar baixar la pressió assistencial amb les eConsultas:
- No s'hauria de planificar pensant en assignar dia i hora a totes les eConsultas, sinó en donar temps als professionals per poder resoldre les eConsultas.
- Pensar en com es va a donar resposta a les eConsultas durant els períodes d'absències de professionals, tant absències previsibles com vacances, com no previsibles (baixes o absències d'última hora).
- Elaborar infografies o material d'ajuda a manera d'educació sanitària per als pacients, han d'aprendre a fer servir l'eina, tant en tipus de consultes com en quantitat de les mateixes.
- Decidir com a equip com es va abordar a l'pacient hiperfreqüentador digital, que n'hi ha.
Bon dia,
ResponEliminaarribo aquí des de l'informe Camfic "revolució per la transformació".
Del que comentes el que em sembla més interessant és:
"- No s'hauria de planificar pensant en assignar dia i hora a totes les eConsultas, sinó en donar temps als professionals per poder resoldre les eConsultas." - però això els costa molt als que ens "controlen" les agendes. En el meu cas el que estan fent és passar-les entre admissions i infermeria, a veure si en poden resoldre alguna. I si troben algun forat a la meva agenda me l'hi posen.
- L'altra tema bàsic és la formació del pacient, .... i això crec que ja sabem per experiència és molt i molt difícil, ... perquè tornem a allò de canviar hàbits, costums, maneres de fer, ...
Si hagués d'escollir, potser que me les posin a l'agenda (mantenint límit "decent") i les intentaré resoldre com altres visites. I que a la vegada em donin més temps per si hi ha més dificultat.
Crec que s'ha de replantejar de dalt a baix l'agenda, contingents, ...
Moltes gràcies i endavant,
Enric.