RECURSOS A LA RED PER FER VISITES TELEFÒNIQUES

En aquests moments de la pandèmia, ciutadania i professionals estem més que assabentats que la telemedicina ha estat una de les eines claus en la comunicació durant aquests últims mesos. En una notícia del Canal Salut exposen com el 70% de les consultes mèdiques en aquest moment es fan de forma virtual. La veritat és que les xifres no deixen indiferents: 
Abans de la crisi per la COVID-19 el 70% dels pacients es desplaçaven als CAPs amb una mitjana de 135.000 visites presencials, 14.500 visites telefòniques i unes 1.000 eConsulta. Ara, les visites presencials han baixat a 18.000 de mitjana i les telefòniques han augmentat fins a 86.000 i les eConsulta fins a 17.000 visites.
Clarament el telèfon ha estat un dels nostres aliats per poder mantenir el contacte amb els nostres pacients i per poder fer seguiment de les persones amb problemes aguts, inclosa la infecció per la COVID-19. Tot i que ha estat un aliat i que ha estat una eina llargament utilitzada abans de la COVID, no és poc freqüent escoltar veus queixoses de professionals que se senten "telefonistes" i que troben a faltar "el contacte amb el pacient"... I és que... qui no troba a faltar la vida d'abans, oi?

Avui us presentem alguns recursos per millorar en habilitats en l'ús del telèfon que segur ens poden ajudar a guanyar en seguretat i tranquil·litat.

PEQUEÑA GUÍA PARA LAS CONSULTA TELEFÓNICAS: Jesús Ochoa, del grup de Comunicación y Salud de la Sociedad Riojana de Medicina Familiar y Comunitaria ens presenta aquesta entrada al blog on resumeix els passos a seguir en una visita telefònica.

INFOGRAFIA COVID-19: CONSULTAS NO PRESENCIALES: Els més que coneguts en xarxes socials Fernando Fabiani, Alfonso Villegas i Augusto Saldaña van fer una feinada en mig de les setmanes més crítiques de la pandèmia. És una traducció d'un article de la revista BMJ que s'ha tornat un imprescindible: alta qualitat, contingut clínic i molt visual.

TOP 10 TIPS FOR COVID-19 TELEPHONE CONSULTATIONS: El Royal College of General Practitioners ens exposa els deu punts claus per una visita telefònica d'èxit. A més, va acompanyat amb un vídeo resum sobre aquest tema.

LAS CONSULTAS POR TELÉFONO HAN LLEGADO PARA QUEDARSE:L'Elena Muñoz, metgessa de família i comunitària i membre del Grup Comunicació i Salut de la semFYC va publicar un article a la revista AMF sobre les visites telefòniques. Algunes reflexions molt interessants en aquest article és el fet de remarcar que la longitudinalitat és la variable que més pot afectar a la qualitat i l'eficàcia de la consulta telefònica.

ÈTICA EN TEMPS DEL CÒLERA: El grup d'ètica de la CAMFiC ens presenta aquestes reflexions al voltant de la visita telefònica. Ens conviden a pensar en aspectes com la confidencialitat, el dret a la intimitat o el principi de justícia de les persones i que la visita telefònica, com totes les eines que tenim al nostre abast, serà útil per una part de la població i per situacions clíniques concretes.



Comentaris