MIREU A L'OCELLET... #GCsemfyc (5)

Després de 3 dies intensos de congrés # GCsemfyc 2014, i a l'espera del post sobre el tercer dia de meeting d'Iris Alarcón, vull fer quatre línies sobre el que ha donat de si tuiter i l'etiqueta oficial del congrés, valorar algunes de les dades que s'han produït al voltant de l'ocellet...


Utilizant tweetbinder com eina d'anàlisi del hashtag #GCsemfyc, s'analizten fins a un total de 1981 tuits:

Crida l'atenció que gairebé el 65% d'aquests tuits són retuits (1286), és a dir no són tuits originals. Del 35% restants, els que es considerarien originals, només 284 (el 14% aproximadament del total de tuits llançats) són tuits primaris, la resta o són respostes o tuits amb imatges o enllaços. Per tant tenim uns 695 tuits del total de gairebé 2000 que són conversa real, la resta es podria considerar amplificació del missatge.

Destaquen els 2,148,662 d'IMPACTES generats. 
  • Què vol dir aquesta xifra? 
Seria l'equivalent a dir la quantitat de vegades que s'ha pogut veure el hashtag per tots els seguidors dels emissors de tuits o retuits.
  • És una xifra real? 
En absolut, però ens posa en alerta sobre el potencial real que té tuiter per a fer arribar un misatge.

468 tuiters han contribuït a #GCsemfyc, en aquesta xifra estan inclosos els que han realitzat tuits originals i els que han realitzat retuit d'algun d'aquests tuits. Tenint en compte que el congrés ha comptat amb uns 2500 participants, ens podria fer pensar que 1 de cada 5 congressistes ha participat en la conversa en tuiter, encara que no necessàriament... Destaca que més del 50% tan sols ha fet una contribució .
  • Qui ha participat més activament a tuiter?
Entre els més actius del congrés, destaquen lògicament comptes oficials, com el propi de l'esdeveniment @GCsemfyc, la de @semfyc i la de @JMFcamfic (Joves Metges de la @camfic). Després en el més alto tenim a Iris Alarcón i Jordi Mestres, els dos editors d'aquest blog i joves metges de familia de Barcelona, així que no diré res més... destaquen també Javier Carmona, metge de família a Toledo, Juan V. Quintana, metge de familia a Elche i Raquel Gómez Si voleu veure la llista completa podéu accedir a l'anàlisis complet

  • És útil tuiter com a estratègia de comunicació en un congrès?
El meu punt de vista és que és altament útil si se sap dinamitzar amb efectivitat i amb uns objectius clars, algunes idees per potenciar-lo com a eina de difusió i sobretot d'amplificació:
  1. -Crec important entendre tuiter com una eina de comunicació horitzontal i no vertical, s'ha de potenciar el debat i l'intercanvi d'informació. 
  2. -Una opció interessant seria utilitzar, a més del hashtag oficial, etiquetes "temàtiques" sobre temes que estan creant debat interessant. Per exemple el del finançament/patrocini dels congressos. 
  3. Es podria generar un previ a tuiter, a manera de "escalfant tuit" 
  4. El que ha funcionat molt bé en altres congressos, és esdeveniments de desvirtualització in situ al congrés. 
  5. Altres opcions interessants que he vist en altres àmbits, és la de reunir in situ els editors de comptes oficials per consensuar estratègies i generar debat a twitter. Entenent que tots treballen per un mateix fi. 
  6. I sobretot entendre que tuiter és DEBAT i COMUNICACIÓ
Són només algunes idees ... si tens alguna més que vulguis compartir, no dubtis en deixar un comentari!

Comentaris