Després de 3 dies intensos de congrés # GCsemfyc 2014, i a l'espera del post sobre el tercer dia de meeting d'Iris Alarcón, vull fer quatre línies sobre el que ha donat de si tuiter i l'etiqueta oficial del congrés, valorar algunes de les dades que s'han produït al voltant de l'ocellet...
Utilizant tweetbinder com eina d'anàlisi del hashtag #GCsemfyc, s'analizten fins a un total de 1981 tuits:
Crida l'atenció que gairebé el 65% d'aquests tuits són retuits (1286), és a dir no són tuits originals. Del 35% restants, els que es considerarien originals, només 284 (el 14% aproximadament del total de tuits llançats) són tuits primaris, la resta o són respostes o tuits amb imatges o enllaços. Per tant tenim uns 695 tuits del total de gairebé 2000 que són conversa real, la resta es podria considerar amplificació del missatge.
Destaquen els 2,148,662 d'IMPACTES generats.
- Què vol dir aquesta xifra?
Seria l'equivalent a dir la quantitat de vegades que s'ha pogut veure el hashtag per tots els seguidors dels emissors de tuits o retuits.
- És una xifra real?
En absolut, però ens posa en alerta sobre el potencial real que té tuiter per a fer arribar un misatge.
468 tuiters han contribuït a #GCsemfyc, en aquesta xifra estan inclosos els que han realitzat tuits originals i els que han realitzat retuit d'algun d'aquests tuits. Tenint en compte que el congrés ha comptat amb uns 2500 participants, ens podria fer pensar que 1 de cada 5 congressistes ha participat en la conversa en tuiter, encara que no necessàriament... Destaca que més del 50% tan sols ha fet una contribució .
- Qui ha participat més activament a tuiter?
Entre els més actius del congrés, destaquen lògicament comptes oficials, com el propi de l'esdeveniment @GCsemfyc, la de @semfyc i la de @JMFcamfic (Joves Metges de la @camfic). Després en el més alto tenim a Iris Alarcón i Jordi Mestres, els dos editors d'aquest blog i joves metges de familia de Barcelona, així que no diré res més... destaquen també Javier Carmona, metge de família a Toledo, Juan V. Quintana, metge de familia a Elche i Raquel Gómez Si voleu veure la llista completa podéu accedir a l'anàlisis complet
- És útil tuiter com a estratègia de comunicació en un congrès?
El meu punt de vista és que és altament útil si se sap dinamitzar amb efectivitat i amb uns objectius clars, algunes idees per potenciar-lo com a eina de difusió i sobretot d'amplificació:
- -Crec important entendre tuiter com una eina de comunicació horitzontal i no vertical, s'ha de potenciar el debat i l'intercanvi d'informació.
- -Una opció interessant seria utilitzar, a més del hashtag oficial, etiquetes "temàtiques" sobre temes que estan creant debat interessant. Per exemple el del finançament/patrocini dels congressos.
- Es podria generar un previ a tuiter, a manera de "escalfant tuit"
- El que ha funcionat molt bé en altres congressos, és esdeveniments de desvirtualització in situ al congrés.
- Altres opcions interessants que he vist en altres àmbits, és la de reunir in situ els editors de comptes oficials per consensuar estratègies i generar debat a twitter. Entenent que tots treballen per un mateix fi.
- I sobretot entendre que tuiter és DEBAT i COMUNICACIÓ
Són només algunes idees ... si tens alguna més que vulguis compartir, no dubtis en deixar un comentari!
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada
Gràcies per haver realitzat un comentari. Entre tots fem creixer l'àgora