V.I.P. TONI HARO BOSCH: Metge i esportista

Post firmat per JORDI MESTRES LUCERO


Comencem la secció dels VIPs de l'àgora:
Very Important Professional. A l'àgora volem donar a conèixer persones i projectes que valen la pena compartir.

Comencem amb un jove metge de família:  TONI HARO BOSCH: Metge i esportista



Qui és Toni Haro Bosch?



Em dic Toni Haro Bosch, nascut a Barcelona fa 29 anys, sóc metge resident de tercer any de medicina de família i comunitària, treballo en el CAP de Sant Ildefons i a l’Hospital Universitari de Bellvitge.



En breu acabaràs l'especialitat de MFiC, perquè Metge de Família?

Ser metge de família t’aporta una visió de la medicina que no pots tenir amb una especialitat hospitalària. Aprens a tenir un tracte amb els pacients que no t’expliquen a la facultat, tens una gran visió de la medicina en general que et dona molta seguretat a l’hora de portar una consulta i a més, les sortides laborals són prou interessants: CAP, medicina rural, CUAP, urgències hospitalàries, SEM, investigació, etc.


Et podries considerar esportista professional?

Si ser professional vol dir viure completament de l’esport, la resposta és no. No obstant, el fet de no guanyar res, no m’impedeix mantenir una vida saludable i un ritme d’entrenament, que es podria comparar amb els dels professionals.

D'on va sorgir la idea de participar a laTitan Desert?

Des de fa uns anys que tenia el somni de poder participar a aquesta carrera. Segons molts experts, la cursa de BTT més dura del món. Aquest any era l’hora de fer-lo realitat. 


Què és el que et mou a pendre-hi part?

En primer lloc complir un repte personal. En segon lloc, aprofitant el caire internacional que té la prova, em vaig posar en contacte amb l’Asociación española de Síndrome de Lowe, per crear el The Lowe-Titan project, projecte solidari que té com a objectiu fer conèixer al món aquesta malaltia tan infreqüent i poder recaptar diners pel seu projecte d’investigació a nivell europeu.

Què t'aporta l'esport a la teva pràctica diària com a Metge de Família?

M’aporta tranquilitat i em marca un ritme diari molt saludable.

Has participat a la mitja marató, a La Marató, competicions en bicicleta, triatlons i ara a la Titan Desert, on està el teu límit? Després de la Titan qué?


És difícil entrenar cada dia sense objectius, actualment tinc la sort de poder fer-ho i l’aprofito al màxim. Després de la Titan, tinc més curses de BTT i bicicleta de carretera durant l’estiu, intentaré fer alguna triatló també i a partir de setembre, amb el meu equip de ciclisme intentarem finalitzar un altre repte solidari amb la Fundación Richi a la ION4 Madrid-Lisboa, una cursa de relleus en BTT on l’objectiu és finalitzar 700 km (de Madrid a Lisboa), en el mínim temps possible.

Com et veus professionalment als 50 anys? Estarà l'esport present?

No sé com em veuré, falta molt, però desitjo mantenir la mateixa passió per la medicina. I si el cos m’ho permet continuaré amb els meus reptes esportius. 


PER SABER +






Comentaris