Vivim en un món penjat
al núvol, cada dia que passa es fa més cert allò de "si no estàs a
internet no existeixes". T'has plantejat que dius tu i que diuen de
tu les xarxes socials? Quines són les bases per a crear la nostra identitat
professional digital amb coherència i efectivitat?
Fes una prova
senzilla, obre Google, posa el teu nom complet amb tots els teus cognoms,
que surt a la primera pàgina del buscador?, et sorprèn? En el pitjor dels casos
et treu els colors? Segurament no podem
fer desaparèixer coses del núvol (com aquella multa de tràfic per excés de
velocitat que hem recorregut) però podem fer petites accions per millorar la
nostra identitat digital.
VERSIÓN EN CAST
Saps que en els
processos de selecció de personal, cada cop més, es busca al candidat a les xarxes
socials i al mateix google. El nostre CV acostuma a parlar meravelles sobre
nosaltres, però de vegades es contradiu amb el que la xarxa diu de nosaltres.
Algunes petites idees:
1. Twitter, google+ i
pinterest són les xarxes socials que més ens posicionen a google
2. Facebook no posiciona
gens a google, això vol dir que apareix poca informació de FK buscant a google.
3. Cal vigilar amb la
privacitat de Facebook, t'interessa que tot sigui públic? Pensa que la foto i
la capçalera són públiques sempre. Un sistema de privacitat pensat en llistes
és molt útil.
4. Linkedin és la xarxa
professional per excel·lència, però com el CV l'has editat tu mateix. Pensa en
tenir un perfil públic si vols posicionar-te.
5. En tots els casos cal
pensar en les paraules clau que millor et defineixin (3-4 paraules), aquests
Key Words hauran d'aparèixer a tots els teus perfils, així quan algú busqui en
funció de les paraules clau tu et posicionaràs amb més visibilitat.
Què us sembla?
Què us sembla?
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada
Gràcies per haver realitzat un comentari. Entre tots fem creixer l'àgora